Od dnia 01 lipca 2013 roku zaczną obowiązywać nowe zasady odbioru odpadów na terenie gminy. Za odbiór odpadów wszyscy mieszkańcy będą uiszczać opłatę wynikającą ze stawki podstawowej, określonej w uchwale nr XX/208/2012 Rady Gminy Malbork z dnia 28 grudnia 2012 roku. Metodą opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy jest liczba gospodarstw domowych zamieszkujących daną nieruchomość. Stawka ta będzie wynosiła odpowiednio 71,00 zł brutto za jedno gospodarstwo domowe za odbiór śmieci w sposób mieszany a w przypadku selektywnego zbierania odpadów będzie ona wynosiła 46,00 zł brutto.
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy stanowi iloczyn liczby odebranych pojemników z danej nieruchomości. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstającymi na nieruchomości , która w części stanowi nieruchomość na której zamieszkują mieszkańcy a w części nieruchomość na których nie zamieszkują mieszkańcy stanowi iloczyn liczby odebranych pojemników i opłaty która wynosi odpowiednio:
zbierane w sposób mieszany :
Wielkość pojemnika, wyrażona w litrach | Stawka opłaty, jeśli odpady są zbierane w sposób zmieszany zł/za jedno opróżnienie |
120 | 36,20 |
240 | 71,70 |
360 | 106,40 |
1100 | 292,70 |
W przypadku stosowania pojemników o większej pojemności niż 1500 litrów, stawka opłaty stanowi iloczyn wielkości pojemnika i stawki 0,266 zł za litr.
zbierane w sposób selektywny:
Wielkość pojemnika, wyrażona w litrach | Stawka opłaty, jeśli odpady są zbierane w sposób selektywny zł/za jedno opróżnienie |
120 | 23,50 |
240 | 46,60 |
360 | 69,20 |
1100 | 190,30 |
W przypadku stosowania pojemników o większej pojemności niż 1500 litrów, stawka opłaty stanowi iloczyn wielkości pojemnika i stawki 0,173 zł za litr.
W załączeniu przekazujemy deklaracje, którą po wypełnieniu przez Państwa należy dostarczyć do Urzędu Gminy Malbork ul. Ceglana 7 82-200 Malbork do 15 marca 2013 roku. Musicie Państwo w niej zdecydować czy będziecie segregować śmieci, co będzie skutkowało mniejszymi opłatami czy też będziecie zbierać odpady w sposób mieszany.
Proszę pamiętać o konieczności rozwiązania umowy z firmą, która dotychczas odbiera śmieci z Waszych nieruchomości. Należy złożyć wypowiedzenie zgodnie z warunkami zawartymi w treści umowy, którą Państwo zawarliście.
W przeciwnym razie może się okazać, że po 1 lipca br. za odbiór odpadów trzeba będzie zapłacić zarówno gminie, jak i podmiotowi, z którym wiąże Państwa umowa, szczególnie, że niektóre z umów mają kilkumiesięczny okres wypowiedzenia.
Należności za gospodarowanie odpadami od 1 lipca 2013 roku będziecie państwo uiszczać w kasie Urzędu Gminy Malbork lub na konto o numerze: 61 8309 0000 0060 3197 2000 0010.
Wraz z deklaracją przesyłamy również regulamin. Wszystkie inne informacje dotyczące nowej ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach oraz uchwały obowiązujące w tym temacie znajdziecie Państwo na stronie BIP Malbork: http://www.ugmalbork.mojbip.pl/ oraz w Urzędzie Gminy Malbork
Z poważaniem
Zastępca Wójta Gminy Malbork
Marcin Kwiatkowski