Wydanie nr 363/2024, Sobota 28.12.2024
imieniny: pokaż (7 imion)Teofila, Antoni, Ema, Teonas, Dobrowieść, Teona, Godzisław
ReklamaKontakt
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Kiedy na przejeździe kolejowym na ul. de Gaulle'a w Malborku wreszcie zacznie działać sygnalizacja ostrzegająca przed pociągiem? Znamy termin!

Kiedy na przejeździe kolejowym na ul. de Gaulle'a w Malborku wreszcie… fot. TvMalbork.pl / Zulawyimierzeja24.pl / TvRegionalna24.pl / TvSztum.pl Piotr Wąsowicz
W kwietniu tego roku na łamach naszej telewizji informowaliśmy, że wybrany został wykonawca inwestycji pn. „Wymiana Urządzeń Samoczynnej Sygnalizacji Przejazdowej na linii kolejowej nr 207 w km 131,382 kat B". Wówczas podana była również informacja, że zakończenie prac planowane jest do końca III kwartału 2022 r. Nie sposób nie zauważyć, że jesteśmy w połowie IV kwartału 2022 r., a w dalszym ciągu na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. gen. de Gaulle’a w Malborku w dalszym ciągu nie działają szlabany i sygnalizacja świetlna.

Przypomnijmy, że rogatki nie zostały zmodernizowane przy okazji przebudowy linii kolejowej nr 207 na odcinku od Malborka do granicy województwa. Teraz PKP PLK nadrabiają zaległości. W tegorocznym przetargu wybrały Jarex sp. z o.o. w Warszawie, który za nieco ponad 860 tys. zł brutto buduje samoczynną sygnalizację przejazdową.

Kiedy w końcu uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna i szlabany na tym przejeździe? Czy po ich uruchomieniu pociągi będą nadal tak głośno trąbić?

W odpowiedzi Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyjaśnił, że:

- Uruchomienie urządzeń na przejeździe kolejowo – drogowym w ciągu ul. de Gaulle’a w Malborku planowane jest na przełomie listopada i grudnia br.

PKP PLK potwierdziły nam, że faktycznie samo uruchomienie samoczynnej sygnalizacji nie zwolni maszynistów z obowiązku włączania sygnału „Baczność!” w pociągu.

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (6)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Zzz
Zzz 14.11.2022, 21:20
Kto by pomyślał, że po kilku latach modernizacji 70-kilometrowego odcinka ,będziemy cieszyli się z zapowiedzi ukończenia modernizacji przejazdu. O tym jak luźno podchodzą do terminów to już nie wspomnę. Dobrze ,że linia 207 uznawana jest za strategiczną dla Polski , napawa to optymizmem ,ze tak czy siak musi być utrzymana i jest szansa na finał. Ciekawe jak będzie w końcu ze szprychą nr.1, czy będzie przechodziła przez Kwidzyn (połączy się wtedy z linią 207?).
Michał
Michał 14.11.2022, 20:52
Dobrze by było zobaczyć jakąś fotorelację z odcinka, który jest nadal w modernizacji (Kwidzyn-Gardeja). Ciekawe czy prace są aż tak zaawansowane ,że skończą do końca roku jak deklarowano.
Edek
Edek 13.11.2022, 15:14
Czy plany przeniesienia TLK „Flisak” na tą stronę Wisły są nadal aktualne? Jeśli tak to czy nastąpi to po zakończeniu prac, czy dopiero po modernizacji odcinka Gardeja-Grudziądz?
C
C 13.11.2022, 15:07
A kiedy zakończy się cały proces modernizacji odcinka Malbork-Gardeja? Kiedy remontowany odcinek uzyska certyfikacje upoważniającą do rozwijania przez pociągi prędkości docelowej 120km/h?
RIK
RIK 12.11.2022, 08:03
Kopali i kopali ale nie znaleźli,szukali żarówek do sygnalizatorów:)
telewidz
telewidz 10.11.2022, 13:35
W tym tygodniu znowu kopali.