Wydanie nr 264/2021, Wtorek 21.09.2021
imieniny: pokaż (9 imion)Bernardyna, Hipolit, Jonasz, Marek, Laurenty, Mateusz, Ifigenia, Bożeciech, Melecjusz
ReklamaKontakt
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

O czym należy pamiętać podczas wybierania lokalizacji biura?

O czym należy pamiętać podczas wybierania lokalizacji biura? fot. O czym należy pamiętać podczas wybierania lokalizacji biura?
Wynajem przestrzeni biurowej jest bezsprzecznie ważną kwestią. To właśnie od miejsca, w którym ulokowana będzie nasza firma w dużej mierze zależeć będzie jej przyszły sukces. Lokalizacja ma także ogromny wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto więc dobrze się nad nią zastanowić. Po odpowiedni materiał do przemyśleń – zapraszamy do niniejszego artykułu.

Praca w domu, konwencjonalnym biurze, czy coworking?

W obecnym czasie wielu przedsiębiorców pracuje w domu. Wybierają taki tryb z oszczędności, lub ze strachu przed koronawirusem. Jeśli jednak chcemy, by nasza firma zaczęła się rozwijać – koniecznym będzie przeniesienie się w pewnym momencie do biura. Powinniśmy się przy tym zastanowić jakiej dokładnie przestrzeni będziemy potrzebować.

Możliwością „pośrednią” między pracą zdalną, a posiadaniem własnego biura będzie coworking – czyli możliwość pracy na wynajmowanej powierzchni, wykorzystywana głównie przez freelancerów. Jego zaletą jest niższa, niż w przypadku standardowego biura cena najmu. W wielu przypadkach jednak takie połowiczne rozwiązanie nie wystarczy. Pozostanie nam wtedy wynajem biura z prawdziwego zdarzenia.

Przepisy BHP tyczące się wielkości biura

Przed rozpoczęciem poszukiwań biura powinniśmy zastanowić się ile dokładnie miejsca będziemy potrzebować. Pod uwagę wziąć tu należy przepisy BHP, wedle których:

  • Na jednego pracownika musi przypadać min. 2m² niezajętej przez sprzęty podłogi.
  • Przy więcej niż czterech osobach pracujących w pomieszczeniu – min. 15 m³ wolnej objętości pomieszczenia.
  • Wysokość pomieszczenia nie może być mniejsza niż 3 m.
  • Musi być zachowane min. 0,6 m odstępu między monitorami oraz 0,8 m między tyłem monitora a sąsiednim pracownikiem.

Źródło: https://centrala.pl/

Jakie są ceny wynajmu biur w Trójmieście?

Jak już powyżej wspomnieliśmy: przed rozpoczęciem poszukiwań biura powinniśmy dobrze rozeznać się w cenach. Podamy je na przykładzie Trójmiasta. Jeśli wystarczający dla nas okaże się coworking, to za 160 godzin w miesiącu zapłacimy mniej więcej 500 zł.

W przypadku niewielkiego pomieszczenia biurowego w komercyjnym lokalu – oscylującego między 25, a 30 m² zapłacimy od 800 zł wzwyż za miesiąc. Doliczyć do tego musimy także koszty eksploatacji.

Trzecią możliwością jest wynajem pokoju w mieszkalnym budynku. Za niewielkie pomieszczenie do 30 m² zapłacimy między 46, a 73 zł za m². Oczywiście i w tym przypadku doliczyć będziemy musieli koszty eksploatacji.

Dojazd do naszego biura

Kolejną kwestią o której koniecznie musimy pamiętać w kontekście lokalizacji naszego biura, będzie dobry do niego dojazd. Nabierze to szczególnego znaczenia, jeśli zamierzamy zatrudnić, bądź zatrudniamy już pracowników. Dobra lokalizacja w centrum zawsze będzie lepsza, od tej na obrzeżach miasta. Wybierając ją nie tylko damy naszym podwładnym możliwość poruszania się wieloma środkami komunikacji, ale będziemy lepiej postrzegani w oczach naszego potencjalnego klienta, czy kontrahenta.

Podsumowanie

Najważniejszą kwestią podczas wyboru lokalizacji naszego biura powinno być więc solidne i dogłębne przemyślenie naszych względem niego oczekiwań. Trzeba też trzymać się prawidła, że dobrze skomunikowane biuro zawsze będzie lepsze, niż to położone na obrzeżach.

O czym należy pamiętać podczas wybierania lokalizacji biura?
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wasze informacje


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.