Wydanie nr 333/2024, Czwartek 28.11.2024
imieniny: pokaż (12 imiona)Grzegorz, Lesław, Zdzisław, Gościrad, Lesława, Jakub, Rufin, Ginter, Guncerz, Gunter, Kwieta, Berta
ReklamaKontakt
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Kombajn torowy szykuje dobre podróże na linii Gardeja – Malbork

Kombajn torowy szykuje dobre podróże na linii Gardeja – Malbork fot. https://www.plk-sa.pl
Półmetek budowy przejścia podziemnego na stacji Kwidzyn, kolejny etap prac przy peronach w Ryjewie, Sztumie, Brachlewie, Sztumskiej Wsi i Gościszewie oraz wprowadzenie na roboty specjalnego kombajnu do wzmacniania podłoża pod torem potwierdza, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szykują lepsze podróże na linii Gardeja–Malbork. Inwestycja z RPO Województwa Pomorskiego warta jest 212 mln zł.

Na stacji w Kwidzynie budowane są perony. Na półmetku jest przebudowa przejścia podziemnego. Będzie to bezpieczne i wygodne polaczeniedworca z peronami. Trwa także budowa schodów i szybu windowego. Na stacji w dotarciu na perony pomogą trzy windy. Remontowane są wiaty peronowe. Później zamontowane będą ławki, tablice informacyjne i czytelne oznakowanie.Wymieniane są tory, rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Pięć miejscowości z komfortowymi peronami. 
 

W miejscowościach Ryjewo, Sztum, Brachlewo, Sztumska Wieś i Gościszewo zaczęły się prace związane z budową  wyższych peronów, a dzięki temu pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów. Wykonawca prowadzi prace ziemne i następnie będzie ustawiał ścianki peronowe. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, wiaty, gabloty informacyjne i ławki. Wykonane będą dojścia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się i ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. Przy stacjach i przystankach będą stojaki rowerowe.

Kombajn na torach 
 

Na odcinku od Kwidzyna do  Malborka wykonawca wykorzystuje specjalne maszyny. Pracuje m.in. kombajn torowy SVV 100.Maszyna o długości 50 metrów unosi tor i rozkłada pod nim specjalną włókninę separacyjną wzmacniającą podłoże. Zastosowanie maszyn zapewnia dobre tempo prac.Dotychczas na linii wymieniono już podkłady i szyny na ok. 30 kilometrach. 

Dobre połączenia w regionie
 

W ramach inwestycji wyremontowanych będzie łącznie 70 km torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Pociągi przyśpieszą do 120 km/h, co zapewni wygodne podróże w regionie. Sprawne prowadzenie ruchu pociągów będzie możliwe po przebudowie 120 obiektów inżynieryjnych w tym 3 mostów i 13 wiaduktów. Rewitalizacja linii przewiduje także przebudowę 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Kierowców dodatkowo ostrzegać będą czerwone światła sygnalizacji oraz rogatki.

 

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie dla tego projektu z budżetu środków europejskich wynosi 85%. Wartość inwestycji to 212 mln zł. Prace zakończą się w IV kw. 2019 roku.

 

 

 

 

 

 

 

Informacja prasowa 

Katarzyna De Guzman
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.