Przekop Mierzei Wiślanej coraz bliżej. Pod specustawą w tej sprawie swój podpis złożył prezydent Andrzej Duda.
Od Biuro Kancelarii Prezydenta RP dla ZulawyiMierzeja24.pl
Ustawa z dnia 24 lutego 2017 r. o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - podpisana 3 kwietnia 2017 r
Informacja
w sprawie ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską
Celem ustawy jest usprawnienie przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Przedsięwzięcie to ma umożliwić swobodną i całoroczną żeglugę statków morskich wszystkich bander do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego. Budowa kanału żeglugowego realizowana będzie przede wszystkim ze względu na interes publiczny, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa państwa.
Ustawa określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania inwestycji, w tym m.in. postępowanie poprzedzające wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie infrastruktury dostępowej, tryb i organ właściwy do wydania tej decyzji, niezbędne elementy takiej decyzji i dalszą procedurę odwoławczą, skutki wydanej decyzji w odniesieniu do innych organów administracji publicznej czy też państwowych jednostek organizacyjnych, a także podmiotów prawa cywilnego dysponujących prawami do nieruchomości, które zostaną objęte decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie infrastruktury dostępowej. Zgodnie z przedmiotową ustawą infrastruktura dostępowa obejmuje instalacje, urządzenia i obiekty niezbędne do wybudowania i funkcjonowania drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
Organem powołanym do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie infrastruktury dostępowej będzie Wojewoda Pomorski, zaś ze względu na to, że część przedsięwzięć związanych z budową planowanej drogi wodnej będzie zlokalizowana w województwie warmińsko-mazurskim, wydanie decyzji dotyczącej tego typu inwestycji będzie musiało zostać poprzedzone konsultacjami z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim.
Jednocześnie ustawa zakłada, iż wszelkie kwestie związane z oddziaływaniem na środowisko, zostaną rozstrzygnięte w toku oceny oddziaływania na środowisko w ramach decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Organem właściwym w tym zakresie będzie Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie, zaś Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku ma pełnić w tym przypadku rolę organu opiniodawczego. Taki podział kompetencji wiąże się z tym, że znacząca większość elementów architektoniczno-budowlanych składających się na projekt będzie znajdować się w granicach województwa pomorskiego, podczas gdy obszarowo inwestycja będzie położona w przeważającej mierze w województwie warmińsko-mazurskim.
Zgodnie z przepisami ustawy inwestorem ma być Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Ustawa wprowadza ułatwienia i szczególne rozwiązania prawne, które mają na celu skrócenie rzeczywistego czasu trwania postępowań administracyjnych, które muszą zostać przeprowadzone przed przystąpieniem do budowy nowej drogi wodnej.
Przedmiotowa ustawa wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
zgadzam sie z trzezwo myslacym ze to nie ma nic wsp[lnego z bezpieczenstwem panstwa, ale z glupota konusa bo ktos obiecal ????? ale co dalej zalew zamarza , a glebokosc 4 metry to dla jakich statkow morskich??????? czy dla barek !!!!! idiotow nie sieja sami sie rodza, tylko wszystko zniszczyc a durni mieszkancy mierzeji na to pozwalaja, bo beda wczasy rok - dwa, a potem co ????? utrzymanie spadnie na mieszkancow, skad na to wezmiemy pieniadze, a moze to taka sama inwestycja jak ta sciezka rowerowa, od granicy z Rosja do wisly, wielki niewypal, czy to sciezka dla rowerzystow, dla bezpieczenstwa, czy dla wyczynowcow, bo pod te gory to i wyczynowiec nie podjdzie, wiec , na co znowu bezmyslnie wyrzucono pieniadze podatnikow w bloto
Farinade na Prezydenta
co ma wspolnego bezpieczenstwo Panstwa z przekopem? chyba tylko glupote! ciemniaki dadza sie oszukac , to ze Elblag chce byc portem morskim to nie znaczy ze mamy znisczyc Mierzeje, bo o zadnym bezpieczenstwie Panstwa tu nie mozna mowic, a wrecz przeciwnie, to tek konus z maciora zaostrzylki stosunki z Rosja,l i caly czas sa zaostrzane, a moze ktos odpowie na podstawowe pytanie dla kogo ma byc ten port morski, bo jak mi wiadomo to port elblaski ponoc kupil rusek? nasze porty nie maja co przeladowywac, ktore juz istnieja, a my dalej brniemy w glupote konusa bo niby Elblagowi Lechu obiecal ze bedzie portem morskim to teraz ten ktory jest winien tej katastrofy mysli ze tym odkupi swoje winy, nie tedy droga
Trzeźwo myślący widać, że pojęcia nie masz o czym piszesz. Twój post to zwykły hejt. Zal
Trzeźwo myślący, co patrzy przez dno butelki.
Łasza, z całym szacunkiem, jest wsią gdzie jest mało mieszkańców. Co za tym idzie mało głosów przy wyborach. Dlatego takie wsie jak Łaszka wójtowie mają głęboko, wiadomo gdzie.
Mam nadzieję że w końcu naprawione drogę
Drogę na w miejscowości Łaszka zróbcie