Wydanie nr 58/2025, Czwartek 27.02.2025
imieniny: pokaż (11 imion)Gabriel, Jana, Anastazja, Auksencja, Baldomer, Auksencjusz, Auksenty, Baldomera, Honoryna, Bazyli, Anna
ReklamaKontakt
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

''Kulisy pracy taksówkarza'' - 10.12.2012

Dla wielu z nas taksówkarze to naciągacze, którzy celowo wydłużają trasę podróży, a w wolnych chwilach blokują ulice miast w ramach kolejnego protestu. Tymczasem sytuacja większości z nich przedstawia się zupełnie inaczej. Zawód taksówkarza wymaga bowiem sporej pasji i zaangażowania, a w świetle wydarzeń z ostatnich miesięcy - również niemałej determinacji.

Sytuacja na polskim rynku taksówkarskim jest bardzo dynamiczna. Choć coraz więcej osób korzysta z usług taksówkarzy, to jednak konkurencja na rynku rośnie lawinowo. W Polsce istnieje kilkaset korporacji, w których pracuje ok. 200 tys. taksówkarzy - w samej Warszawie jeździ ok. 8 tys. taksówek. Usługi transportowe świadczą jednak nielegalnie również inni przewoźnicy (podając się np. za mobilny gabinet psychologiczny), którzy znacząco zaniżają ceny kursów. Większość korporacji taksówkarskich nie jest w stanie z nimi konkurować.
Optymizmem nie napawa taksówkarzy również widmo deregulacji ich zawodu. Wzrost liczby taksówkarzy może spowodować nie tylko masowe zwolnienia w istniejących już korporacjach, lecz także znaczne obniżenie jakości świadczonych usług, a w konsekwencji odpływ klientów. Aby więc utrzymać stabilną pozycję na rynku, korporacje i taksówkarze muszą szukać nowych sposobów na pozyskanie kolejnych klientów.

Szansą na zwiększenie liczby kursów wykonywanych przez taksówkarzy są nowe technologie, w tym aplikacje mobilne służące do zamawiania taksówek. Umożliwiają one szybkie i proste wezwanie taksówki przez klienta, a dla taksówkarzy i korporacji stanowią dodatkowy kanał pozyskiwania kursów. Choć na rynku istnieje obecnie kilka takich aplikacji, wyróżnia się wśród nich aplikacja Taxi5, szczególnie ze względu na swój model biznesowy.

Rynek taksówkarski w Polsce ma swoją ustaloną strukturę, która sprawdza się od wielu lat: korporacja - taksówka - klient - mówi Tomasz Popów członek zarządu Taxi5 - Nie chcemy pomijać żadnego z tych elementów, ponieważ każdy z nich jest niezbędny. Właśnie dlatego nie zdecydowaliśmy się na współpracę peer-to-peer (klient bezpośrednio kontaktuje się kierowcą z pominięciem korporacji) - dodaje. To właśnie korporacje są przecież odpowiedzialne za weryfikację kierowców, utrzymanie taboru taksówek w jak najlepszej formie oraz dbanie o jakość usługi i jej cenę.


Dziękujemy zespołowi Taxi5 za udostępnienie materiału.

Co sądzicie o pracy TAXIARZY w Malborku? Czekamy na Wasze komentarze

 
Piotr Wąsowicz
Przejdź do komentarzy
Podziel się:
Oceń:

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.