1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy w Sztutowie ul. Gdańska 55, 82- 110 Sztutowo
2. Określenie stanowiska: stanowisko urzędnicze
Nazwa stanowiska: stanowisko do spraw oświaty
Wymiar czasu pracy – 1/1 etat
Rodzaj umowy: umowa na czas nieokreślony poprzedzona umową na czas określony
Przewidywany termin zatrudnienia : 01 października 2025 r.
3. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych: w miesiącu sierpniu 2025 wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Sztutowie , w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6%.
4. Niezbędne wymagania od kandydatów:
obywatelstwo polskie,
pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
nieposzlakowana opinia,
wykształcenie minimum średnie preferowane wyższe ekonomiczne, administracyjne
znajomość przepisów prawa: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty, ustawy o finansach publicznych, ustawy o finansowaniu zadań oświaty, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o systemie informacji oświatowej, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o rachunkowości, organizacji placówek oświatowych i finansowania placówek oświatowych,
dobra znajomość obsługi komputera,
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
5. Wymagania dodatkowe:
preferowane doświadczenie: praca w jednostkach samorządu terytorialnego,
zaangażowanie i samodzielność przy wykonywaniu powierzonych zadań, umiejętność dobrej organizacji pracy na własnym stanowisku i pracy w zespole,
odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność radzenia sobie ze stresem, kreatywność.
6. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
I. prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez Gminę funkcji organu prowadzącego publiczne szkoły, przedszkola i inne placówki oświatowo – wychowawcze poprzez:
1. prognozowanie i rozliczanie dotacji podręcznikowej,
2. prowadzenie spraw z zakresu dowozu dzieci oraz dzieci niepełnosprawnych do szkół, placówek i ośrodków,
3. prowadzenie spraw z zakresu awansu zawodowego nauczycieli,
4. prowadzenie spraw w zakresie organizacji konkursu na dyrektorów placówek oświatowych oraz spraw związanych z ocena ich pracy,
5. prowadzenie spraw w zakresie przygotowywania uchwał i zarządzeń w sprawie rekrutacji uczniów i przedszkolaków do placówek oświatowych,
6. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem przez Wójta nagród dla uczniów i nauczycieli,
7. prowadzenie spraw z zakresu wypełniania obowiązku szkolnego,
8. prowadzenie spraw związanych z ustawą o opiece nad dzieckiem do lat 3,
2. prowadzenie Systemu Informacji Oświatowej (SIO) w zakresie prawidłowości naliczania subwencji, analiz i wprowadzeń do systemu,
3. prowadzenie spraw związanych z arkuszem organizacyjnym szkoły i przedszkola,
4. prowadzenie statystyk w zakresie wynagrodzeń nauczycieli,
5. prowadzenie spraw z zakresu dofinansowania do szkoleń nauczycieli – planowanie i rozliczanie,
6. prowadzenie spraw z zakresu planowania budżetu szkoły i przedszkola,
7. prowadzenie spraw z zakresu zastępstw
8. prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem zawodowym młodocianych
9. prowadzenie archiwum Urzędu Gminy w Sztutowie,
10. prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem zawodowym młodocianych
11. prowadzenie spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem i utrzymaniem oświetlenia ulicznego, placów oraz jego konserwacją i naprawą, prowadzenie rozliczeń finansowych w tym zakresie,
12. prowadzenie spraw z zakresu zarządzania i utrzymaniem gminnych obiektów komunalnych, urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych (prąd, pellet, olej ).
13. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,
14. Pełnienie zastępstwa pracownika ds. gospodarki odpadami,
15. Wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta Gminy, Zastępcę Wójta Gminy, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy.
7. Wymagane dokumenty:
podpisany własnoręcznie list motywacyjny,
kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
CV – z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i zajmowanych stanowiskach (własnoręczny podpis),
kopie świadectw pracy dokumentujących dotychczasowy staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuacji zatrudnienia,
kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, uprawnienia i kwalifikacje zawodowe, udział w kursach i szkoleniach,
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
oświadczenie, iż stan zdrowia kandydata pozwala mu pracować na danym stanowisku.
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
8. Termin i miejsce złożenia dokumentów:
do dnia 22 września 2025 r. do godz. 15.00.
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie w Urzędzie Gminy w Sztutowie
ul. Gdańska 55, 82-110 Sztutowo w sekretariacie, albo przesłać na adres Urząd Gminy w Sztutowie ul. Gdańska 55, 82-110 Sztutowo z dopiskiem „ Nabór na stanowisko urzędnicze do spraw oświaty”.
Oferty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej osoby wstępnie zakwalifikowane jako spełniające w/w wymogi zostaną powiadomieni telefonicznie w ciągu 2 dni od daty posiedzenia, na którym komisja zapozna się ze złożonymi ofertami.
9. Informacje dodatkowe:
1. Niniejsze ogłoszenie opublikowane zostanie w BIP Urzędu Gminy w Sztutowie oraz umieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Sztutowie oraz na portalu e-praca.
2. Przed zawarciem umowy o pracę kandydat wyłoniony w drodze naboru przedkłada pracodawcy: zaświadczenie lekarza medycyny pracy potwierdzające fakt przeciwskazań do wykonywania pracy na stanowisku, (skierowanie wystawia pracodawca).
3. Złożone w naborze dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
4. Dokumenty osób które wezmą udział w procesie rekrutacji będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
5. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału „Zapytania o udzielenie informacji o osobie z Krajowego Rejestru Karnego”.
6. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Sztutowie oraz w Biuletynie informacji Publicznej.
Zapraszamy do składania ofert.
Informacja prasowa Urzędu Gminy Sztutowo