Wydanie nr 197/2025, Środa 16.07.2025
imieniny: pokaż (10 imion)Benedykt, Faust, Stefan, Eustacjusz, Eustachy, Andrzej, Dzierżysław, Carmen, Ermegarda, Irmegarda
ReklamaKontakt
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Uczniowie Technikum nr 3 z wizytą edukacyjną na Politechnice Gdańskiej.

Uczniowie Technikum nr 3 z wizytą edukacyjną na Politechnice Gdańskiej. fot. Technikum nr 3 w Malborku
Sztuczna inteligencja, algorytmy uczenia maszynowego, projektowanie gier w Unity – to tylko część tematów, z którymi zetknęli się uczniowie klas pierwszych i drugich Technikum nr 3 w Malborku podczas edukacyjnej wizyty na Politechnice Gdańskiej.

Młodzież kształcąca się w zawodach technik informatyk i technik programista miała okazję uczestniczyć w inspirującym wykładzie na Politechnice Gdańskiej, poświęconym współczesnej sztucznej inteligencji (AI).

- „Poznali fascynującą historię AI – od pierwszej implementacji perceptronu w 1958 roku, przez przełomowy algorytm propagacji wstecznej (1986), aż po rewolucyjne osiągnięcia Yanna LeCuna w dziedzinie komputerowego widzenia z 1989 roku” - wyjaśnia Technikum nr 3 w Malborku.

W trakcie spotkania omówiono kluczowe pojęcia, takie jak Machine Learning (uczenie maszynowe), Deep Learning (uczenie głębokie), architektura Attention Is All You Need czy popularność funkcji aktywacji ReLU.

- „W drugiej części wykładu przedstawiono praktyczne zastosowania AI, m.in. w systemie Google Health AI, autonomicznym pilocie Tesli, robotach Starship, aplikacji Duolingo czy mediach społecznościowych” - dodaje szkoła. - „Poruszono również ważne pytania: Czy AI zabierze nam pracę? Czy za bardzo ufamy sztucznej inteligencji? Jakie są prawne i etyczne wyzwania związane z jej rozwojem? Czy AI może być antidotum na wszystko? Nie zabrakło również miejsca na refleksję nad zagrożeniami, takimi jak DeepFake’i czy potencjalne nadużycia technologii. Wykład zakończył się praktycznymi wskazówkami dla tych, którzy chcieliby związać swoją przyszłość z AI – jako machine learning engineer, MLOps lub data scientist”.

Uczniowie wzięli także udział w wykładzie dotyczącym projektowania gier w Unity – jednym z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia gier 2D i 3D. Dowiedzieli się, jak rozpocząć pracę z edytorem sceny, prefabami, fizyką i animacjami oraz jak unikać błędów, które mogą wpływać na wydajność gry.

- „Udział w wydarzeniu był nie tylko szansą na poszerzenie wiedzy, ale też inspiracją do dalszego rozwoju w jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów współczesnej technologii” - podkreśla szkoła.


 

Informacja i zdjęcia: Technikum nr 3 w Malborku

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.