Wymagania niezbędne:
1. Opiekunem w klubie dziecięcym może być osoba, która:
-
posiada kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub
-
ukończyła studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza lub
-
osoba, która odbyła nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun szkolenie z udzielania dziecku pierwszej pomocy oraz posiada co najmniej wykształcenie:
-
wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem i odbyła 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności lub
-
średnie lub średnie branżowe oraz:
-
co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3 lub
-
przed zatrudnieniem jako opiekun w klubie dziecięcym odbyła 280-godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych, polegających na sprawowaniu opieki nad dzieckiem pod kierunkiem opiekuna, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
-
Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
-
Nieposzlakowana opinia,
-
Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
Niekaralność za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego lub za przestępstwo karne skarbowe orz za przestępstwa popełnione umyślnie.
Wymagania dodatkowe:
-
bardzo dobry kontakt z dziećmi,
-
odpowiedzialność, komunikatywność, kreatywność i cierpliwość,
-
rozpoznawanie warunków i potrzeb zdrowotnych dzieci w wieku od 1 roku do lat 3,
-
umiejętność pracy w zespole,
-
umiejętność szybkiego reagowania w trudnych sytuacjach, dyspozycyjność, odpowiedzialność, rzetelność.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
-
Sprawowanie opieki opiekuńczo- wychowawczej i dydaktycznej nad dziećmi uczęszczającymi do Klubu;
-
Czuwanie nad zdrowiem, bezpieczeństwem, dobrym samopoczuciem, a także rozwojem dzieci przebywających w Klubie;
-
Dbałość o higienę i czystość dzieci poprzez wykonywanie różnych codziennych zabiegów pielęgnacyjnych;
-
Tworzenie warunków do optymalnego rozwoju każdego dziecka we wszystkich sferach jego rozwoju;
-
Tworzenie warsztatu pracy dydaktycznej, wykorzystywanie pomocy dydaktycznych, dbałość o pomoce i sprzęt należący do Klubu;
-
Wspieranie rozwoju psychofizycznego każdego dziecka, jego zdolności i zainteresowań;
-
Organizowanie pracy zgodnie z rozkładem dnia dla dzieci przebywających w Klubie;
-
Nawiązywanie kontaktów z rodzicami/ opiekunami prawnymi dzieci oraz współdziałanie i informowanie rodziców o sytuacji zdrowotnej i rozwoju dziecka;
-
Aktywny udział w życiu Klubu poprzez m.in. udział w organizowanych uroczystościach i imprezach;
-
Realizowanie zasad i czynności wynikających ze statutu Klubu;
-
Prowadzenie dokumentacji związanej z przebywaniem dziecka w Klubie;
-
Przestrzeganie dyscypliny pracy;
-
Kierowanie się w swoim działaniu dobrem dziecka, poszanowanie jego godności osobistej.
Zakres odpowiedzialności:
Pracownik ponosi odpowiedzialność za prawidłowe, zgodne z prawem i terminowe wykonywanie zadań wymienionych w powyższym zakresie obowiązków oraz innych obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Przewidywany wymiar czasu pracy na stanowisku: 1 etat-umowa na zastępstwo.
Przewidywany termin rozpoczęcia pracy na stanowisku: 20.04.2024r.– umowa na zastępstwo.
Wymagane dokumenty (kserokopie winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem):
-
Życiorys (CV)
-
List motywacyjny
-
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
-
Kopie świadectw pracy
-
Kopia dokumentów potwierdzających poziom wykształcenia i posiadanych kwalifikacji zawodowych, w tym kopie dokumentów potwierdzających spełnianie co najmniej jednego z wymagań niezbędnych wymienionych w pkt. 1 (Wymagania).
-
Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe oraz za przestępstwa popełnione umyślnie,
-
Oświadczenie kandydata o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.
-
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów naboru zawierające klauzulę: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.)".
-
Inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności
Dodatkowe informacje:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie kierownika Klubu Malucha w Nowym Stawie, ul. Gdańska 43 B lub przesłać pocztą na adres: Klub Malucha w Nowym Stawie, 82 – 230 Nowy Staw, ul. Gdańska 43 B z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko Opiekuna dziecięcego”, w terminie do dnia 17.04.2024r. do godz. 9.00.
Decyduje data i godzina wpływu do Klubu Malucha w Nowym Stawie.
W załączniku dokumenty do pobrania.
Informacja prasowa Urzędu Miejskiego w Nowym Stawie