Wydanie nr 137/2025, Sobota 17.05.2025
imieniny: pokaż (7 imion)Weronika, Paschalis, Herakliusz, Sławomir, Bruno, Wiktor, Montan
ReklamaKontakt
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Mniej niż zero postępu prac przy przebudowie DK22 na odcinku Bałdowo Knybawa.

Mniej niż zero postępu prac przy przebudowie DK22 na odcinku Bałdowo… fot. Archiwum TvMalbork.pl
Pod koniec ubiegłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na dokończenie prac budowlanych na DK22 między Czarlinem a Knybawą. Na oferty potencjalnych wykonawców czekano do lutego tego roku. Jednak nadal nie podano do publicznej wiadomości, kiedy w końcu zakończy się ten przedłużający się remont.

 

Umowę na rozbudowę drogi krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą GDDKiA podpisała w październiku 2017 r.

- „Inwestycja, prowadzona według formuły projektuj i buduj, polegała na rozbudowie skrzyżowania z ul. Lipową i pobliskim węzłem Czarlin w postaci dwóch rond oraz rozbudowie skrzyżowań o pasy do lewoskrętów na skrzyżowaniach. Dodatkowo skrzyżowanie z drogą Bałdowo – Gorzędziej miały zostać wyposażone w sygnalizację świetlną” - informuje GDDKiA na swojej stronie. - „W ramach inwestycji poddane remontowi lub rozbudowie miało zostać pięć obiektów mostowych nad drogą krajową nr 91, linią kolejową, nad rzeką Drybok, przejście pieszo-rowerowe w okolicy mostu knybawskiego i przyczółek zachodni tego mostu. Wzdłuż całego odcinka miał być zbudowany ciąg pieszo-rowerowy po północnej stronie drogi, a dla obsługi okolicznych posesji w Czarlinie – droga serwisowa. Inwestycja miała zostać zakończona w listopadzie 2019 r. Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych miał wynieść ok. 35 mln zł brutto”.


 

 

 

Przypomnijmy, że z końcem sierpnia 2020 r. GDDKiA w Gdańsku odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą. Zarządca drogi dokonał inwentaryzacji wykonanych prac. uporządkował plac budowy, dokonał wycinki oraz usunięcia wiatrołomów i zakrzaczeń, usunął pozostawione materiały budowlane oraz zabezpieczył miejsca niebezpieczne w sposób umożliwiający jak najmniej uciążliwe prowadzenie ruchu drogowego. Wcześniej, dzięki wykonanej nowej nawierzchni na południowym wiadukcie nad linią kolejową, przywrócono normalny, dwukierunkowy ruch na obiekcie.

- „W grudniu br. wprowadzono kolejne ułatwienia w przejeździe na węźle w Czarlinie – zlikwidowano duże, tymczasowe rondo i umożliwiono przejazd na wprost po kluczowym wiadukcie w ciągu drogi krajowej nr 22 (Starogard Gdański – A1 – Malbork) oraz pod nim na DK91 (Gniew – Tczew)” - informował pod koniec 2020 r. Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA w Gdańsku. - „Był to efekt wdrożenia planu awaryjnego zmierzającego do udrożnienia całego węzła drogowego Czarlin”.

 

 

 

 

Jednak w dalszym ciągu nigdzie nie podano informacji, kiedy inwestor, czyli GDDKiA wyłoni nowego wykonawcę i wznowione zostaną prace na DK22 na remontowanym odcinku Czarlin – Knybawa.

A wy co na ten temat sądzicie?

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy
Włącz dźwięk
Aktualny czas 0:00
/
Czas trwania 0:00
Załadowany: 0%
Status: 0%
Typ strumieniaNA ŻYWO
Pozostały czas -0:00
 

 

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze

Na czas ciszy wyborczej przed wyborami prezydenckimi 2025 komentarze zostały wyłączone.