Wydanie nr 330/2024, Poniedziałek 25.11.2024
imieniny: pokaż (4 imiona)Erazm, Katarzyna, Tęgomir, Piotr
ReklamaKontakt
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Zobacz postęp prac przy przebudowie przejazdu kolejowego linii nr 207 w Nowej Wsi Malborskiej. Wideo z lotu ptaka

Przejazd kolejowo-drogowy w Nowej Wsi Malborskiej jest jednym z 36 skrzyżowań dróg z torami, na których zostanie podniesiony poziom bezpieczeństwa w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 207 z Malborka do granicy województwa. Prace remontowe, które rozpoczęły się w połowie marca br. mają planowo zakończyć się w maju tego roku.

 

Przejazd kolejowo-drogowy w Nowej Wsi Malborskiej (w ciągu ul. gen. de Gaulle’a w Malborku) jest jednym z 36 skrzyżowań dróg z torami, na których zostanie podniesiony poziom bezpieczeństwa w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 207 z Malborka do granicy województwa.

- „Na przejeździe wymieniony zostanie tor oraz nawierzchnia (także na dojazdach), dzięki czemu kierowcy przejadą przez tory sprawniej” - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK SA. - „Na wszystkich 27 przejazdach, znajdujących się na odcinku Malbork-Kwidzyn, zakończenie prac planowane jest w maju br.”

 

 

 

 

Przemysław Zieliński podkreśla, że zakończenie zasadniczych prac budowlanych, umożliwiających wznowienie ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn, zgodnie z deklaracją wykonawcy planowane jest w czerwcu br., a dla odcinka Kwidzyn – Gardeja do końca br.

- „Zaangażowanie wykonawcy prac na linii nr 207 jest mniejsze, niż oczekuje zamawiający, a ponadto w zimowych warunkach pogodowych wiele prac nie mogło zostać wykonanych. Deklarowany przez wykonawcę termin zakończenia zasadniczych prac budowlanych w czerwcu br., wynika z oceny zakresu zrealizowanych robót oraz pozostałych do wykonania. Po zakończeniu tych prac możliwe będzie wznowienie ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn” - informuje Przemysław Zieliński. - „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zobowiązały wykonawcę do pełnej mobilizacji i przyspieszenia robót. Podobne działania prowadzone z innymi wykonawcami pozwalają skutecznie rozwiązywać problemy, a przede wszystkim uzyskiwać oczekiwane efekty w realizacji inwestycji”.

 

 

 

 

Przypomnijmy, że dzięki tej modernizacji poprawi się komfort obsługi pasażerów na 9 przystankach osobowych i stacjach. Inwestycja obejmuje przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym są wymieniane na nowe. Po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a towarowe do 100 km/h. Czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Gardeją skróci się o 11 minut. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosi blisko 85 proc.

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Patronat
Wykonujemy Zdjęcia i Filmy Lotnicze w Jakości Full HD - Wielowirnikowy Bezzałogowy Statek Latający - Dron - Biały 24 TvMalbork.pl Wykonujemy Zdjęcia i Filmy Lotnicze w Jakości Full HD - Wielowirnikowy Bezzałogowy Statek Latający - Dron - Biały 24 TvMalbork.pl
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (2)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
On
On 23.03.2021, 09:02
oto cała polska właśnie za czasów pisu, nic nie skoordynowane - nie można było tego zrobić jak była remontowana droga?
obywatel
obywatel 22.03.2021, 18:18
Gdyby remont tego przejazdu został zsynchronizowany i odbył się czasie remontu tego odcinka DW 515 to byłby cud, a że się w tym kraju cuda nie zdarzają to jest jak jest.