Wydanie nr 361/2024, Czwartek 26.12.2024
imieniny: pokaż (3 imiona)Wrociwoj, Szczepan, Dionizy
ReklamaKontakt
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Aktualny stan terenu inwestycji - marzec 2020 [zdjęcia, wideo]

Inwestycja „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, nowy układ drogowy z ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą; budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym.

Kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Docelowo ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4-4,5 m, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą konsorcjum firm NDI i Besix.​

 

Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Aktualny stan terenu inwestycji - marzec 2020 [zdjęcia, wideo]

Piotr Wąsowicz
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (4)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
spostrzegawczy
spostrzegawczy 02.02.2021, 15:39
Jan to .upa Jasiu karuzela, chciał być dowcipny, a wyszło mu bez "dow"
jan
jan 21.03.2020, 16:59
duma pisowców
1. Przekop Mierzei Wiślanej jest urzeczywistnieniem marzeń wielu ludzi, którzy mieszkają wzdłuż połu
1. Przekop Mierzei Wiślanej jest urzeczywistnieniem marzeń wielu ludzi, którzy mieszkają wzdłuż połu 23.03.2020, 16:09 (odpowiedź do jan)
1. Przekop Mierzei Wiślanej jest urzeczywistnieniem marzeń wielu ludzi, którzy mieszkają wzdłuż południowego wybrzeża Zalewu Wiślanego.

2. To inwestycja długoterminowa, która pozwoli na ożywienie regionu, który na to zasługuje, zarówno pod względem gospodarczym - oczywiście celem nadrzędnym jest Elbląg, ale załapać się mogą inne małe porty jak np. Tolkmicko - jak i turystycznym tu mogą skorzystać wszystkie miejscowości łącznie z Krynicą Morską - tereny wokół Zalewu są miejscami na prawdę piękne.

3. Elbląg leży bardziej w głębi lądu i jest dobrze skomunikowany "chociażby" ze Stolicą poprzez S7 a to oznacza, że stanowić będzie pewnego rodzaju konkurencję dla portów Trójmiasta. Ale na pewno nie będzie konkurencją takiego kalibru jak Bremen, Lubeka i Rostok dla Hamburga (przynajmniej na początku).

4. Wycinka drzew na potrzeby realizacji przekopu jest niczym wobec wycinki na potrzeby przeciętnej drogi szybkiego ruchu o normalnej eksploatacji lasów nie wspominając.

5. Kanał jest ośluzowany więc nie stanowi żadnego zagrożenia zarówno dla wód jak i ewentualnych powodzi.

6. Sztuczna wyspa, która powstanie na Z. W. na potrzeby pogłębiani kanału jest niczym w porównaniu do wysp i budowli, które powstały np. pomiędzy Danią a Szwecją na potrzeby realizacji przeprawy drogowej przez cieśniny duńskie (o wykradaniu Morza Północnego przez Holendrów nie wspominając) - takie rzeczy są w końcu normalne i są ceną za rozwój cywilizacyjny.

7. Różne regiony w różny sposób korzystają z dużych dofinansowań w ramach programów rządowych, więc nie ma co szukać drugiego dna. Polska jest jedna
janina
janina 22.03.2020, 09:15 (odpowiedź do jan)
A wcurw dla tuskiew i platfonsów oraz Putlera?