- Każdy, kto zachowa się zgodnie z przepisami ograniczy liczbę wypadków – niepotrzebnych tragedii na torach. 98 proc. wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych wynika z nieostrożności kierowców. Stawiajmy Szlaban na ryzyko! Pamiętajmy, zatrzymanie się przed przejazdem i bezpieczne zachowanie to udany wyjazd na wakacje i szczęśliwe powroty – apeluje Marek Olkiewicz, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Przepis – ROZSĄDEK!
Bezpieczeństwo jest priorytetem w działaniach PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Dziś, w piątek 23 czerwca, w ramach kampanii Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” rozpoczęły się kolejne wakacyjne działania na przejazdach kolejowo-drogowych. Przez wakacje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Straż Ochrony Kolei będą na setkach przejazdów kolejowo-drogowych. Przypomną kierowcom i pieszym o właściwym zachowaniu. Do kierowców oraz pieszych trafi kilkadziesiąt tysięcy ulotek, informujących o właściwym zachowaniu na terenach kolejowych.
W ubiegłe wakacje kierowcy spowodowali 36 wypadków. Poza wyłączeniem rozsądku, najczęstszymi wykroczeniami popełnianymi przez kierowców jest brak reakcji na znak STOP, próba przejechania pod zamykającymi się rogatkami, bądź omijanie półrogatek.
„Bezpieczny Przejazd…”, czyli Szlaban na Ryzyko!
W 2016 r. podczas Bezpiecznych Piątków przeprowadzono prawie 400 akcji informacyjno-prewencyjnych. Ponad 30 000 ulotek trafiło do kierowców. Straż Ochrony Kolei udzieliła blisko 200 pouczeń. Wystawiono 123 mandaty i przeprowadzono ponad 700 kontroli trzeźwości.
Kampania społeczna Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” jest jedną z największych w Europie. W 2015 r. w Brukseli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zostały wyróżnione za zwiększanie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych w ramach Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Natomiast w listopadzie 2016 r. jednym z laureatów konkursu „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”, organizowanego przez Urząd Transportu Kolejowego, zostały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za kampanię społeczną Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”.
Kampania w liczbach 2017 styczeń – maj
- 252 prelekcje edukacyjne na temat bezpieczeństwa kolejowego
- 500 000 wyświetleń na Youtube filmu pokazującego niewłaściwe zachowanie kierowcy
- 390 000 wyświetleń odcinka o bezpieczeństwie programu MaturaToBzdura.tv
- 86 000 ulotek rozdystrybuowanych wśród pasażerów pociągów
- 27 000 poradników ze wskazówkami dystrybuowanych wśród pieszych i kierowców
- 19 akcji ulotkowych i prewencyjnych na przejazdach/przejściach
- 17 imprez plenerowych
- 3 warsztaty dla Ośrodków Szkoleń Kierowców z zasad bezpieczeństwa
- 3 symulacje zderzenia lokomotywy z samochodem
- 1 konkurs „Nakręć się na bezpieczeństwo” promujący bezpieczeństwo
- 1 quiz w social mediach promujący bezpieczeństwo
- 1 kampania spotowa na ekranach LCD w placówkach pocztowych
- 1 kampania informacyjna ze wskazówkami dla pieszych i kierowców na Facebooku, 40 925 odbiorców 5 postów
- 1 kampania realizowana we współpracy z programem MaturaToBzdura.tv
- 11 przewoźników kolejowych zaangażowanych w akcję ulotkową w pociągach
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl