Wydanie nr 357/2024, Niedziela 22.12.2024
imieniny: pokaż (9 imion)Drogomir, Ksawera, Honorata, Zenon, Franciszka, Gryzelda, Flawian, Beata, Ischyrion
ReklamaKontakt
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Bareja by się uśmiał. Kiedy w końcu uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna i szlabany na przejeździe kolejowo-drogowym w Malborku?

Bareja by się uśmiał. Kiedy w końcu uruchomiona zostanie sygnalizacja… fot. TvMalbork.pl / Zulawyimierzeja24.pl / TvRegionalna24.pl / TvSztum.pl Piotr Wąsowicz
Zapewne wiele osób miało okazję przekonać się, że na trasę linii kolejowej nr 207 Malbork - Kwidzyn wróciły pociągi. Na kolejową mapę Pomorza linia ta na dobre powróciła 10 lipca br. Jednak, mimo upływu 4 lat poświęconych na modernizację tego odcinka, w dalszym ciągu na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. gen. de Gaulle’a w Malborku nie działają szlabany i sygnalizacja świetlna. Ostatnio co jakiś czas kierowcy mogą zaobserwować prowadzone prace w tym miejscu, które mimo tego nie przybliżają do uruchomienia właściwych zabezpieczeń. Kiedy w końcu przejazd ten będzie działał poprawnie i będzie bezpieczny zarówno dla kierowców, pieszych jak i rowerzystów?

Jakie prace są tam jeszcze prowadzone? Kiedy zostaną ostatecznie zakończone? Kiedy w końcu przejazd ten będzie właściwie i poprawnie działał? Kiedy uruchomione zostaną szlabany i sygnalizacja? Te pytania nasza redakcja wysłała do PKP.

W odpowiedzi Przemysław Zieliński z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. napisał, że analizowane są oferty, które napłynęły na przetarg na zabudowę nowych urządzeń – sygnalizatorów świetlnych i dźwiękowych oraz rogatek – na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ul. de Gaulle’a w Malborku.

Dodał również, że dodatkowo zamontowane zostaną również rogatki po stronie chodnika, co podniesie poziom bezpieczeństwa dla pieszych uczestników ruchu drogowego. Zakończenie prac planowane jest do końca I kwartału przyszłego roku.

- „Do czasu zakończenia prac i uruchomienia nowych urządzeń na przejeździe, kierowcy zobowiązani są do stosowania się do oznakowania „Stop”, które nakazuje zatrzymanie się przed przejazdem i upewnienie się, że nie nadjeżdża pociąg. Zbliżając się do torów, każdy kierowca musi zachować szczególną ostrożność, dlatego warto zatrzymać się przed każdym przejazdem, niezależnie od oznakowania oraz urządzeń, w jakie jest wyposażony” - informuje Przemysław Zieliński.

- „Przejeżdżający pociąg ma zawsze pierwszeństwo. Na przejeździe w Malborku maszynistów obowiązują dodatkowe procedury bezpieczeństwa – ograniczenie prędkości pociągów do 20 km/h oraz nadawanie sygnału „Baczność””.

Dlaczego te prace nie zostały wykonane podczas głównych prac przy przebudowie linii kolejowej nr 207?
- „Zgodnie z projektem rewitalizacji linii wstępnie nie planowano wymiany urządzeń na przejeździe kolejowo – drogowym. Po budowie chodnika zadecydowano o zamontowaniu dodatkowych urządzeń oraz wymianie dotąd istniejących” - wyjaśnia Przemysław Zieliński.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że zgodnie z umową podpisaną w 2017 r. koszt inwestycji na poprawę linii kolejowej nr 207 na odcinku Malbork – Gardeja opiewał na 212 mln zł. Czy rzeczywiście, przy tak olbrzymiej modernizacji zapomniano w fazie projektowania o czymś tak istotnym, jak wymiana istniejących, przestarzałych urządzeń sygnalizacyjnych i świetlnych?

Czekamy na Państwa komentarze

Piotr Wąsowicz
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (5)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Ricardo
Ricardo 14.11.2021, 00:11
Kiedy ,jak ktoś zginie.
...
... 13.11.2021, 22:09
A dokąd się ludzie spieszycie naprawiałem samochód w tym mieście niedaleko od przejazdu nie podam nazwy żeby nie robić reklamy warsztatu wymieniałem filtry oleje sprzęgło i rozrząd gorzej samochód jeździł po naprawie jak przed naprawą dowiedziałem się że peugeoty tak mają na dokładkę dostałem nazwę warsztatu reklamę na tablicę rejestracyjną której se nie zamawiałem strata czasu nerwów i pieniędzy musiałem jechać do innego miasta okazało się że wymienił mi sprzęgło i założył uszkodzone ( może wada fabryczna) niezanam się na silnikach pieniądze za sprzęgło oddał ale straciłem mój cenny czas nerwy i pieniądze .
as3er4
as3er4 13.11.2021, 16:32
21 wiek a tu zaścianek
pol
pol 13.11.2021, 10:07
Przebudowa linii kolejowej do Gardei i przejazd , remont drogi krajowej odcinek ok. 4 km , budowane latami , to osiągnięcia pislamu. Na które my płacimy.
Ha ha ha.
Ha ha ha. 13.11.2021, 09:39
Za dużo dyrektorów wiadomej opcji w PKP, więc nie mają czasu i kompetencji do pracy. Muszą ciągle pilnować stołków, aby kolejny bierny, mierne ale wierny ich nie podsiadł.