Jak informuje naszą redakcję Karol Głębocki z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, prace na trasie Elbląg - Fiszewo obejmą między innymi wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do nośności 115 kN/oś, poszerzenie jezdni do 7 m, wzmocnienie podłoża i korpusu drogi, korektę geometrii drogi, łuków poziomych i pionowych. Przewidziana jest również budowa-przebudowa chodników i ciągów pieszo-rowerowych.
Prace budowlane przewidziane są na lata 2020-21. Obecnie rozstrzygany jest przetarg na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego, na którego opracowanie przewiduje się 15 miesięcy.
Przebudowa drogi na odcinku Elbląg - Fiszewo jest kontynuacją projektów drogowych prowadzonych już w województwie pomorskim. Już w 2017 r. roku zatwierdzonych do realizacji zostało osiem zadań polegających na rozbudowie tej drogi. Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie niemal 70 km drogi za około 400 mln zł. Dzięki temu cała droga od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg aż do granicy z Rosją będzie dostosowana do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu, czyli będzie przystosowana do przejazdu TIR-ów.
Zakres przebudowy odcinka pomiędzy Elblągiem a Fiszewem:
1. Wykonanie nowej konstrukcji jezdni DK nr 22 o nośności 115 kN/oś (pozostałe drogi zgodnie z warunkami technicznymi), w tym poszerzenie jezdni w miejscach jej niewystarczającej szerokości, lub zastosowanie przekroju „2+1” (na podstawie wariantowej koncepcji rozbudowy układu drogowego wykonanej przez projektanta).
2. Przebudowa/budowa korpusu drogi wraz ze wzmocnieniem podłoża,
3. Przebudowa/rozbudowa istniejących skrzyżowań (w tym budowa dodatkowych pasów ruchu na skrzyżowaniach – o ich zastosowaniu zadecyduje Zamawiający),
4. korekta łuków poziomych i pionowych,
5. przebudowa istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych,
6. budowa/przebudowa systemu odwodnienia drogi (kanalizacja deszczowa
w miejscowościach, rowy umocnione na odcinku szlakowym),
7. rozbiórka wszystkich obiektów inżynierskich i budowa nowych obiektów, w tym w dodatkowych lokalizacjach – w miarę potrzeb,
8. przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją,
9. wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją,
10. budowę kanału technologicznego w zgodności z wytycznymi GDDKiA, które są integralną częścią niniejszej specyfikacji oraz zgodnie z warunkami technicznymi dla kanałów technologicznych,
11. budowa/przebudowa zatok autobusowych
12. budowa/przebudowa chodników, ciągów pieszo-rowerowych,
13. zagospodarowanie zieleni w granicach pasa drogowego,
14. wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń BRD (w tym elementów uspokojenia ruchu),
15. budowa/przebudowa oświetlenia drogowego,
16. Budowa stacji meteorologicznej w lokalizacji pomiędzy km 372+234 a km 375+000 – zgodnie z wymaganiami zawartymi w „Załączniku do DM-00.00.00 - Krajowy System Zarządzania Ruchem” z dnia 28.03.2014 r., będącymi integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia.
17. Dowiązanie projektowanych rozwiązań (w tym zapewnienie kontynuacji przekroju poprzecznego) do rozwiązań zastosowanych w dokumentacji wykonywanej w ramach zadania pn.: Projekt budowlany wraz z materiałami do uzyskania decyzji ZRID, projekt wykonawczy, materiały przetargowe oraz pełnienie nadzoru autorskiego: „ROZBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 22 NA ODCINKU KRÓLEWO – GRANICA WOJEWÓDZTWA”, który realizowany jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku.
Podstawowe parametry techniczne:
• klasa drogi GP (droga główna ruchu przyspieszonego),
• prędkość projektowa – do uzgodnienia z Zamawiającym
• nośność 115 kN/oś,
• kategorię ruchu (min. KR4) należy wyznaczyć na podstawie prognozowanego ruchu
• przekrój poprzeczny 1x2 lub „2+1”
• pas ruchu o szerokości 3,5 m,
• pochylenie poprzeczne jezdni na prostej – 2%,
• skrajnia pionowa – 5,00 m,
Na drodze 22 są "proste śmierci" a nie jakieś tam zakręty. Kierowcy z reguły na takich lukach są ostrożniejsi.
Szkoda, tak się przyjemnie jeździło po tych zawijasach... A jak ktoś nie potrafi jeździć i myśleć podczas jazdy to tak czy inaczej zginie. Nawet proste drogi nie pomogą...
Te zakręty nie były by tak nazywane, gdyby debile nie wyprzedzali na nich i jechali z odpowiednią prędkością, która tam wynosi 60 km/h.
Dokładnie, zgadzam się w 100%