Celem projektu jest wzmocnienie współpracy między sektorem przemysłu kreatywnego i tradycyjnego w następujących branżach:
1. branża sektora tradycyjnego:
- transport morski
- turystyka morska
- energie odnawialne
2. branża sektora kreatywnego:
- projektowanie/wzornictwo
- architektura
- reklama
- IT i przemysł gier komputerowych
Początkowo przedsiębiorcy wezmą udział w kursie/ szkoleniu online, które odbędzie się 21.05-21.06.2018 r. w formie e-learningu przygotowane przez Uniwersytet Blekinge ze Szwecji. Wstępnie kurs można rozpocząć do 30.05.2018 (jednak zgłoszenia do 15.06.2018 również są możliwe.
Następnie zaplanowane są fizyczne szkolenia, gdzie pierwsze z nich odbędzie się w Polsce (w Szczecinie 9-11.10.2018 r.), tylko dla polskich przedsiębiorców. Następne spotkania odbędą się w 2019 r. już wraz z przedsiębiorcami z pozostałych państw biorących udział w projekcie.
Koszty transportu i zakwaterowania podczas szkoleń fizycznych zostaną pokryte przez Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk.
Zainteresowane osoby udziałem w szkoleniach proszę o kontakt na podany e-mail
Paulina.lieder@euroregionbaltic.eu
Uczestnictwo w szkoleniu jest bezpłatne, a jedynym warunkiem jest dobra znajomość języka angielskiego.
Szczegóły dotyczące szkoleń:
1.1 Zarys kursu online: 5 modułów
Kurs online został podzielony na 5 oddzielnych modułów nauczania, które są samodzielne. Do każdego modułu zostało dołączone krótkie wideo, w którym ekspert w danej dziedzinie przedstawi podsumowanie elementów lub cel nauki, które ma osiągnąć uczestnik. Ponadto przygotowano listę zalecanych lektur do czytania, aby uczestnicy, którzy są tym zainteresowani, mogli bardziej wniknąć w koncepcję lub temat. Na końcu, każdemu modułowi została przydzielona określona liczba godzin, w którą uczestnik powinien poświęcić na naukę.
(1) Moduł - Wprowadzenie: (5 godzin)
Wyjaśnienie (Creative Traditional Companies Cooperation) – CTCC – Celem jest aby uczestnicy kursu w bezpośrednich relacjach mogli zobaczyć jak kreatywność może pozytywnie wpłynąć na ich przedsiębiorstwa. Struktura jest dostosowana do uczestników z regionu Południowego Bałtyku w Europie. 1 wideo i 1 zadanie do czytania
(2) Moduł - Podstawy: (5 godzin)
Ten moduł poświęcony jest wstępowi opisującemu kreatywność, proces kreatywności, innowacyjne zarządzanie, strategie w kontekście kreatywnej innowacji. Ponadto zidentyfikowano szereg głównych tendencji i trendów, które mają wpływ na MŚP i świat biznesu w zakresie innowacji, takich jak: BlockChain, kreatywna innowacja, złożoność, digitalizacja, kreatywne myślenie, zrównoważony rozwój produktu. 4 filmy wideo (kreatywność, zarządzanie innowacjami, strategia i trendy) i 1 zadanie do czytania
(3) Moduł - Zarządzanie technologią i innowacją: (5 hours)
Głównym celem tego modułu jest przedstawienie podstawowego rozumienia i postrzegania ekonomii i zarządzania innowacjami i technologią. Firmy, które są innowacyjne rozwijają się dwa razy szybciej, zarówno w obszarze zatrudnienia jak i sprzedaży, w porównaniu do tych firm które nie wprowadzają innowacyjności. Moduły głównie skupiają się na zarządzaniu innowacyjnymi technologiami, pytając: Co jest innowacją w „tradycyjnych przedsiębiorstwach”? Jak powstaje innowacja? Co jest dziś granicą innowacji? Kilka kluczowych obszarów innowacji firm obejmuje zarządzanie innowacyjnymi produktami i usługami oraz działaniem i procesem. Zawiera strategiczne decyzje związane z zarządzaniem badaniami i rozwojem, tworzeniem nowych przedsięwzięć i selekcja projektów. Moduł ten podejmie nowe wyzwania w zakresie innowacji, w szczególności rolę użytkowników w zakresie innowacji i zrównoważonego rozwoju. 2 widea i 2 zadania do czytania
(4) Moduł - Metody, Technologie and Narzędzia do kreatywności: (10 godzin)
Uczestnikom kursu zapewniono szereg technologii i narzędzi, dzięki którym dowiedzą się, czym one są, w jaki sposób są stosowane i jakie metody są najbardziej atrakcyjne lub dostosowane do ich potrzeb. 1 wideo i 1 zadania do czytania
(5) Ocena średniookresowa (“najsłabszy problem”) : (15 godzin)
„ Najsłabszy problem” oznacza, że charakter problemu jest wysoce niejednoznaczny. Należy rozważyć go jako złożony problem, w którym jest wiele znanych i nieznanych danych/ informacji. Uczestnicy kursu będą pracować w grupach, a na koniec napiszą krótki raport (5-10 stron), ponadto oczekiwane będzie ok 5 min. wyjaśnień dotyczących problemu i dlaczego zaproponowane rozwiązania będą działały.
Info : UM Malbork
Cześć,
Podniesiesz swoje umiejętności do perfekcji