REGULAMIN
II WYŚCIGU ROWEROWEGO O PUCHAR BURMISTRZA
NOWEGO DWORU GDAŃSKIEGO
I. Cel imprezy
Popularyzacja aktywnego wypoczynku na rowerach, promocja walorów obszaru Żuław oraz promocja Gminy Nowy Dwór Gdański.
II. Nazwa imprezy
II Wyścig Rowerowy o Puchar Burmistrza Nowego Dworu Gdańskiego
III. Organizator
1.Gmina Nowy Dwór Gdański
2.Miejsko-Gminny Szkolny Związek Sportowy w Nowym Dworze Gdańskim
IV. Miejsce i termin imprezy
1. Miejsce startu i mety: ul. Podmiejska – na wysokości ul. Jasnej.
2. Biuro Zawodów : Urząd Miejski w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Wejhera 3, 82-100 Nowy Dwór Gdański, pokój nr 21, a w dniu startu namiot Gminy Nowy Dwór Gdański przy ul. Podmiejskiej.
3. Termin wyścigu : 24.09.2017 (niedziela)
4. Trasa: ul. Podmiejska - ul. Długa - ul. Morska – rondo M. Płażyńskiego – ul. Sikorskiego - ul. Podmiejska
V. Zapisy
1. Uczniowie zapisują się na wyścig w swoich szkołach składając u wyznaczonych przez dyrekcję placówki opiekunów deklarację uczestnictwa oraz oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna) uczestnika „Wyścigu rowerowego” nie później niż do 13 września 2017 roku.
2. Zgłoszenia uczestników wyścigu dokonuje wyznaczony przez dyrektora placówki opiekun za pośrednictwem poczty elektronicznej ( lubomir-glowacki@wp.pl ) nie później niż do 15 września 2017 roku.
3. Zebrane deklaracje uczestnictwa oraz oświadczenia rodziców (opiekunów prawnych) uczestników „Wyścigu rowerowego” wyznaczeni przez dyrekcję placówek opiekunowie składają w Biurze Zawodów nie później niż do 19 września 2017 roku.
VI. Kategorie i dystans
1. uczniowie klasy I i II szkoły podstawowej (dziewczynki i chłopcy), dystans 900 m – 1 okrążenie
2. uczniowie klasy III szkoły podstawowej (dziewczynki i chłopcy), dystans 1800 m – 2 okrążenia
3. uczniowie klas IV i V szkoły podstawowej (dziewczynki), dystans 2700 m – 3 okrążenia
4. uczniowie klas IV i V szkoły podstawowej (chłopcy), dystans 3600 m – 4 okrążenia
5. uczniowie klasy VI szkoły podstawowej (dziewczynki), dystans 3600 m – 4 okrążenia
6. uczniowie klasy VI szkoły podstawowej (chłopcy), dystans 4500 m – 5 okrążeń
7. uczniowie klasy VII szkoły podstawowej (dziewczynki), dystans 4500 m – 5 okrążeń
8. uczniowie klasy VII szkoły podstawowej (chłopcy), dystans 5400 m – 6 okrążeń
9. W każdym wyścigu maksymalna ilość zawodników to 30 os. W przypadku większej ilości zawodników w poszczególnym wyścigu oraz dla poprawy bezpieczeństwa Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany sposobu rozegrania wyścigu podziału kategorii.
10. Zwycięzcami zostaną zawodnicy, którzy jako pierwsi pokonają trasę
zawodów i przekroczą linię mety. lub w przypadku wyścigu rozegranego w seriach na czas zwycięzcami zostaną zawodnicy, którzy uzyskają najlepszy czas.
11. Zawodnicy w swoich kategoriach otrzymywać będą punkty: I miejsce – 4 punkty, II miejsce – 2 punkty, III miejsce – 1 punkt. Szkoła, której uczniowie zdobędą łącznie największą ilość punktów otrzymuje nagrodę specjalną.
VII. Zasady rozgrywania zawodów
-
Uczestnikom zawodów zabrania się:
• uczestnictwa w wyścigu bez kasku kolarskiego,
• skracania wyznaczonej trasy,
• korzystania z pomocy technicznej,
• dokonywania wymiany roweru,
• utrudniania wyprzedzania przez szybszego zawodnika, poprzez jazdę nie zgodną z przepisami (zajeżdżanie, gwałtowną zmianę kierunku jazdy).
2. Zawodnikom niebiorącym udziału w wyścigu zabrania się poruszania po trasie wyścigu podczas jego trwania.
3. Zawodnicy zobowiązani są do:
• respektowania poleceń Sędziego Głównego wyścigu i komisji sędziowskiej,
• stawienia się na miejscu startu najpóźniej 20 minut przed wyznaczonym startem.
4. Sędzia Główny może zastosować w stosunku do zawodników nieprzestrzegających przepisów następujące kary:
• ustne upomnienie,
• wykluczenie z wyścigu.
5. Zawodnicy otrzymują numery startowe od organizatora. Odbiór pakietu startowego 30 minut przed startem w namiocie Gminy Nowy Dwór Gdański.
VIII. Kolejność startów w dniu 24.09.2017r.
12:00 – start uczniowie klasy I i II szkoły podstawowej (dziewczynki i chłopcy), dystans 900 m – 1 okrążenie
Następnie start uczniowie klasy III szkoły podstawowej (dziewczynki i chłopcy), dystans 1800 m – 2 okrążenia
Następnie start uczniowie klas IV i V szkoły podstawowej (dziewczynki), dystans 2700 m – 3 okrążenia
Następnie start uczniowie klas IV i V szkoły podstawowej (chłopcy), dystans 3600 m – 4 okrążenia
Następnie start uczniowie klasy VI szkoły podstawowej (dziewczynki), dystans 3600 m – 4 okrążenia
Następnie start uczniowie klasy VI szkoły podstawowej (chłopcy), dystans 4500 m – 5 okrążeń
Następnie start uczniowie klasy VII szkoły podstawowej (dziewczynki), dystans 4500 m – 5 okrążeń
Następnie start uczniowie klasy VII szkoły podstawowej (chłopcy), dystans 5400 m – 6 okrążeń
około godziny 15:30 – ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród na scenie letniej przy Żuławskim Ośrodku Kultury
IX. Klasyfikacja i nagrody
1. Klasyfikacja wyścigu będzie przeprowadzona ze względu na poszczególne kategorie.
2. Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach zostaną zawodnicy, którzy najszybciej pokonają trasę i przekroczą linię mety.
3. W każdej kategorii pierwsze trzy miejsca zostaną nagrodzone nagrodami rzeczowymi, każdy uczestnik wyścigu otrzyma pamiątkowy medal.
Dodatkowo przewidziano rzeczową nagrodę specjalną dla szkoły, której uczestnicy łącznie uzbierają największą ilość punktów.
X. Warunki uczestnictwa
1. Prawo do startu w rajdzie mają uczniowie klas I-VII szkół podstawowych posiadający pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych.
2. Każdy opiekun uczestnika oświadcza na piśmie, że zna regulamin i jego dziecko startuje na odpowiedzialność rodzica - prawnego opiekuna. Zakłada się, że uczestnik posiada odpowiednie zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych zezwalające na start w zawodach oraz dziecko ubezpieczone jest od NW.
XI. Informacje dodatkowe
1.Wyścig odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.
2.Organizator zastrzega sobie prawo do interpretacji i zmian niniejszego regulaminu.
3. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za zniszczenie, uszkodzenie czy zgubienie rowerów i rzeczy.
4. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszczerbek na zdrowiu uczestników zawodów spowodowany wypadkami w trakcie trwania imprezy.
XII. Zasady bezpieczeństwa
1. Fragmenty trasy, które wymagają zachowania szczególnego bezpieczeństwa i ograniczenia prędkość będą odpowiednio oznakowane tabliczkami i znakami.
2. Organizator poinformował pogotowie ratunkowe, straż pożarną oraz policję
o miejscu i terminie organizacji „Wyścigu rowerowego”, tak aby służby te były przygotowane na ewentualną interwencję
XIII. Dane osobowe
Wszystkie dane podlegają ochronie przez ustawę o ochronie danych osobowych. Organizator gromadzi dane osobowe zawodników dla celów wyścigu i nie udostępnia ich osobom trzecim. Zawodnik zgłaszając się do udziału w wyścigu, zgadza się na wykorzystanie jego danych osobowych do celów wyścigu. W sposób jawny podane zostaną do wiadomości publicznej: imię, nazwisko, wiek zawodnika oraz kategoria startu i miejscowość zamieszkania. Udział w „Wyścigu rowerowym” jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika zawodów w materiałach promocyjnych organizatora tej imprezy.
Źródło: miastonowydwor.pl